Oameni care vin si pleacă
Am fost mult timp supărat că nu pot ține toți oamenii valoroși lângă mine. Pe nedrept.
Pe de altă parte existau argumente solide să mă bucur pentru faptul că cineva a plecat din firma mea. Totuși nu mă puteam opri din a-mi pune întrebarea: Oare eu am greșit? Și întrebarea și mai gravă: Oare argumentele mele sunt îndreptățite sau mă mint?
Prin 2006, după ce a treia tură de compozitori talentați aleseseră să plece supărarea mea a devenit acută! Mă simțeam nedreptățit, mințit, dezamăgit, furat.
Alesesem cu greu puștani talentați care apoi deveneau profesioniști respectați după câțiva ani de lucru în colaborare cu mine. Apoi își luau zborul. Nu era corect, fusesem o echipă, pusesem umărul la destinul lor!
Oare cu ce greșeam de plecau?
Un prieten mai înțelept m-a ascultat și mi-a spus:
“În fiecare firmă vin și pleacă oameni. Talentul, inteligența, pregătirea lor și a managerului lor nu au nicio legătură în general cu motivele despărțirii! Pur și simplu fiecare își caută împlinirea și fericirea cum știe el mai bine.”
Când cineva spunea zilele trecute că e ceva în neregulă cu Hi-Q pentru că au plecat 3 soliste, 11 instrumentiști și 5 ingineri de sunet m-am gândit din nou la oamenii care vin și pleacă.
L-am sunat pe Dan Popi (managerul celei mai mari afaceri muzicale din România) și l-am întrebat câți oameni au plecat din firma lui în ultimii ani. Peste 30. Îi pare rău? De mulți, da. Îi merge rău acum? Nici gând.
Apoi am vorbit cu Marius Moga (pe care îl apreciez și îl urăsc în egală măsură) având aceeași întrebare: câți au plecat în ultimii ani? Peste 25. El zice că oamenii pleacă de peste tot, e în natura lor. Îi merge rău acum? Nici gând.
Apoi l-am sunat pe tatăl meu. Câți au plecat de sub comanda lui? Zeci de oameni.
La final mi-am dat seama!
Nu e important câți oameni au plecat, e important câți au venit.
Fii recunoscător pentru prezența lor în viața ta și privește senin în față.
Foto: BitBoy (CC-BY-2.0)







Acest articol are 19 comentarii
February 14th, 2010
Ai perfecta dreptate. “Nu e important cati oameni au plecat,e important cati au venit”.Oamenii trebuie sa-si urmeze propriul drum.Personal,in momentul asta,si eu mi-l caut pe al meu.Si sper sa mi-l gasesc cat mai curand alaturi de persoanele si echipa potrivite.Sper ca-ti citesti comentariile si ca vei lua legatura cu mine… Succes!
February 14th, 2010
Nu conteaza cati oameni au venit si cati au plecat, amintirile si momentele sunt cele mai valoroase
Te pup,va salvati voi baieti!
Am incredere in voi
February 14th, 2010
Ai mare dreptate , toti ne confruntam cu problema asta , si ne punem intrebari de gen .. nu numai cand vine vorba de o firma sau etc ..si oricand .
Btw . fain blogu .
February 14th, 2010
Cred ca marele tau defect chiar daca in acelasi timp e si marea ta calitate e ca ai prea mult bun simt. Oamenii sunt nesimtiti in ziua de astazi. Prea nesimtiti. Ar trebui sa invatam…
February 14th, 2010
Salutare.
E corecta logica ta dar nici nu e rau de facut o analiza pentru a intelege motivele oamenilor care pleaca.Ce a fost trist la ultima plecare e ca s-a facut publica in acel mod.Altfel e cum ai spus ,inca un om care isi cauta fericirea.
Va ascult decand v-ati lansat si pot sa-ti marturisesc cu voia ta o impresie pe care am avut-o tot timpul,accea ca tu ai voce iar Mihai din pacate nu are deloc.Cat de bun manager,prieten,coleg este el habar nu am dar de cantat nu poate.Cam atat.
Bafta!
February 14th, 2010
Florine, viitorul e luminos pentru Hi-Q. Munciti in continuare si toate lucrurile vor fi asa cum le visati. Succes oricum veti face.
PS: daca esti in cautare de voce noua pentru trupa, am si eu un “exemplar” nedescoperit
Bafta multa!
February 15th, 2010
Florin nu conteaza cati vin sau pleaca, conteaza ca ceea ce se face impreuna sa fie demn de laudat. Motivele pentru care oamenii se hotarasc sa paraseasca o firma sunt multiple. Unii poate chiar s-au plictisit, altii poate au alte ganduri. Eu cred ca trebuie sa fii mandru ca ai reusit sa inveti atatia oameni meserie.
February 15th, 2010
Uneori, oamenii nu vad binele, ci doar raul din fata binelui, de aceea pleaca.
Cateodata unii fug de propriile visuri.
Am vazut persoane care, daca ei cred ca este bine sa plece, indiferent de cati oameni le spune ca nu este bine, ele pleaca.
Multi se indeparteaza fara sa stie macar unde este bine sau rau, ei merg pe un drum indiferent de consecinte.
Sunt oameni carora nu le pasa atat de mult de bine sau de rau.
Si multe alte motive exista, insa ceea ce este mai grav la persoanele care pleaca - sa plece certandu-se, nepasandu-le, suparandu-se sau mintind.
February 15th, 2010
@Florian: această analiză o fac mereu. Acum încercam o sinteză.
@Sorin: hei, nu e chiar așa! Nu i-am învățat meserie… Am lucrat împreună, ei au învățat de la mine, eu de la ei.
@Iuliana: subscriu la ultima ta frază.
February 15th, 2010
Așa cum spune și titlul postului tău, oamenii vin și pleacă.Fiecare om care intră in viața ta,intră cu un scop anume, pentru ați arăta ceva, pentru a te invăța ceva. Unii dintre ei rămân mulți ani alături de tine iar alții pleacă din diferite motive, cunoscute doar de ei.
După cum bine știi și tu, omul se naște pentru a muri dar pe tot parcusul vieții sale, de la primele guri de aer luate până la ultima suflare, el invață.
Sper că nu am aberat aiurea pe aici și doresc să inchei acest comentariu cu un mic sfat: după cum ți-au mai spus-o și altii, important e câți vin, nu câți pleacă. Poate sa plece 20 de oameni foarte buni și sa vină alții 5 mai buni decât ceilalți 20 la un loc. Important e să fii mereu stăpân pe situație, să ții capul sus, privirea inainte și să zâmbești chiar și atunci când simți că-ți fuge pământul de sub picioare .
Salutări Florine !
February 15th, 2010
cred ca ai gresit un pic ordinea in care ai dat telefoanele:D
February 15th, 2010
Oamenii care pleaca nu sunt demni de prietenia ta,de sprijinul acordat,de nobletea si de caracterul tau,Florin…Oamenii care vin si raman,sunt ca aurul lamurit in foc…Ei sunt adevaratii camarazi…Nu fi trist pentru cei ce se duc…Cei nestatornici sunt ca involburarile apelor…drumul lor nu va fi nicicand unul sigur,chiar daca aparent asa s-ar crede…Stii clar ca esti un om deosebit,un tip superior( HIGH-QUALITY,no?!!)…si vei avea succes oricum,pentru ca tu ti-ai zidit “casa”(cariera)pe stanca,nu pe nisipuri miscatoare…Eu ma voi prezenta la voi pentru auditie. Si stii ce-mi doresc foarte mult??? Sa ma pot numara printre cei ce vin si raman…
February 15th, 2010
Dupa o analiza si o sinteza,mi s-au parut de bun augur si niste comparatii …Oamenii care vin si pleaca sunt cumva ca valurile marii…
nestatornici si imprevizibili ca involburarile apelor…Din acest”du-te vino” al lor,ai si de suferit,pentru ca,vrei-nu vrei,acest flux-reflux erodeaza…Noroc ca tu,Florin, ti-ai insusit mersul pe apa si ti-ai zidit “casa” pe stanca,nu pe nisipuri miscatoare…si vei ramane de fiecare data in picioare,statornic,dedicat si nobil fiind,cum te stiu…Esti un om special,cu un caracter admirabil…un tip realmente high-quality!Oamenii care pleaca,o fac din egocentrism,nestiind de fapt ce pierd…Dar cei ce vin si raman alaturi de tine sunt ca aurul lamurit in foc…Tu vei fi oricum un om de succes,pentru ca…asta meriti!
February 15th, 2010
Frumos, optimist. Sa nu uiti atunci cand faci sinteza sa mai pui o intrebare:
“As fi putut face ceva ca acesti oameni sa nu plece?”
February 15th, 2010
@Andy: cu întrebarea asta începe articolul meu, citește-l.
February 16th, 2010
nu e important cati pleaca ori cati vin,e important motivul plecarii lor,daca toti pleaca din motive asemanatoare ori identice inseamna ca cu fiecare om plecat nu ai invatat nimic!de fiecare data cand motorul merge fara ulei se strica niste piese,daca nu inveti sa pui ulei in motor piesele se vor strica de fiecare data!nu e o rusine sa gresesti,e o rusine sa repeti gresala,asta te face incompetent pt lucrul ala!sincer nu prea ascult hi-q eu sunt mai pe moda veche(irina loghin si muzica populara) dar din experienta stiu ca in viata nu exista omenie cinste si bun simt nu vei avea niciodata un prieten adevarat vei avea doar oameni care iti vor intoarce spatele si te vor parasi si atunci cand te mai intrebi de ce vin si pleaca oamenii sa nu uiti asta nimeni nu va sta pt toti banii din lumea langa cineva care nu-l respecta nu-l rasplateste in modul cuvenit si nu e sincer cu el!de obicei banii sunt motivul plecari dar daca cinstea bunul simt si omenia exista oamenii mai fac si compromisuri!toate cele bune!
February 20th, 2010
De 15 minute citesc pe net tot felul de comentarii referitoare la plecarea solistei Hi-Q si singurul meu gand este ca imi pare rau ca de abia am mancat. Imi vine sa vomit si o sa dau in hepatita din cauza dozei de rautate la care am fost expus. Eu nu comentez pentru ca nu ma intereseaza de ce a plecat solista, motive, neintelegeri etc. Pe mine ma oripileaza cum, in momentul in care ingenunchezi o secunda ca sa-ti tragi sufletul in fata unei probleme, unui hop in cariera sau in viata, apar hienele cibernetice si musca in stanga si in dreapta bucuroase ca-ti merge rau, ca ai si tu o problema, ca poate esti si tu ca ele…vulnerabil, fricos si nesemnificativ.
Zi pui de lup, zi-i cum e de cacat, cum nu stie sa cante, cum il urasti dupa ce ani de zile ti-ai rupt camasa pe meoldiile lui, dupa ce ai stat cu ochii beliti la emisiunile lui, zi-i cum stii tu mai bine, cum nepotu’ ala mic are mai multa voce decat el…da-i lupule ca nu se uita, e obosit si e jos. Fii smecher. Stai dupa calculator si baga.
Nu stiu cum stau cu altele baietii astia de la Hi-Q dar in mod clar stau bine cu rabdarea, daca eram in locul lor le raspundeam hienelor printr-o singura replica, laconica si drept la obiect. Si pentru ca printre voi se afla si domni si doamne am sa va las sa o deduceti singuri.
February 21st, 2010
Radu: cel mai bun răspuns pe care poți să-l dai este să-ți vezi de drumul tău și timpul va demonstra ce e de demonstrat. Mulțumesc mult, Radule, de comentariu!
February 21st, 2010
Voi ati avut succes si lucrul asta ti-a dat incredere in asa fel incat nu te clatini din averse de genul asta dar ce face un pusti de 18 ani sa zicem,care de-abia incepe? Artistii sunt firi mai sensibile, sensibilitatea respectiva ii indreapta catre arta si ma deranjeaza bullyingul asta pentru ca pe unul care nu a prins un cheag de incredere in fortele proprii poate sa-l scoata de pe traseu. E oribil. Daca nu-ti place de cineva lasa-l frate in pace nu mai jigni atata pentru ca sunt convins ca omul ala nu a muncit ca sa ajunga papusa ta voodoo.
Mi-e imi place blogul tau, sunt o gramada de informatii de care cei care au ceva intre urechi ar putea sa profite din plin. Te rog sa continui.
Lasa un comentariu